Hétvégi kirándulás Nyíregyházán
Nyíregyháza 2009Nyíregyháza 2009Nyíregyháza 2009Nyíregyháza 2009Nyíregyháza 2009Nyíregyháza 2009Nyíregyháza 2009Nyíregyháza 2009Nyíregyháza 2009Nyíregyháza 2009Nyíregyháza 2009Nyíregyháza 2009Nyíregyháza 2009Nyíregyháza 2009Nyíregyháza 2009Nyíregyháza 2009Nyíregyháza 2009Nyíregyháza 2009

2009 Augusztus

Bakonyszűcs 2009. május 29 – június 1.

Május 29-én pénteken 13 órakor találkoztunk a már jól megszokott gyülekezőhelyünkön, az érdi Penny áruház parkolójában. Innen már nagyon sok érdekes utunk indult, ez most sem volt másként. Hét motorral kezdtük meg utunkat a már hagyománnyá vált Bakonyszűcsi pünkösdi hétvége felé. Pár társunk már korábban elindult, hogy mire megérkezünk kellemes hangulatban várhassanak ránk a helyi kultúr központban, a kocsmában. Az idő kicsit borongós volt, de bíztunk abban, hogy szerencsénk lesz és megússzuk eső nélkül.

Utunk a 70-sen a Velencei tó mellett vitt, majd Székesfehérvárnál a 8-as útra térve már kicsit gyorsabban haladhattunk. A hajmáskéri benzinkútnál egy jó kávé mellett mindenkit bevártunk, majd neki indultunk az utolsó 50 km-nek, elkövetve egy kisebb hibát, nem vettük fel az esőruhákat. Ezt bizony Zircnél már igencsak megéreztük, addigra kellő képen eláztunk, így kénytelenek voltunk megállni, és magunkra cibálni a vízhatlanokat, mert a bakonyi erdő sem kecsegtetett kevesebb égből jövő áldással. Így nem igen kell sok fantázia ahhoz, hogy elképzeljétek, milyen állapotban szálltunk le a motorokról, kissé megfagyva Bakonyszűcs főutcáján a kocsma előtt. Társaink „igen jó” hangulatban fogadtak bennünket, természetesen a helyi melegítő folyadék azonnali kitöltésével igyekeztek felmelegíteni és jobb kedvre deríteni minket. bakonyszűcs 2009 május Szállásunk a szücsi iskolában volt, melyet működő iskola hiányában turistaszállásnak alakított át a gondos polgármester. Mindig tisztán, frissen húzott ágyneműkkel és a hatalmas udvarban felállított sörsátorral vár bennünket. Ez a sátor fontos társadalmi funkciót tölt be, mivel az alatta felállított sörpadokon ülve folynak a magasröptű és a kevésbé tartalmas, ám igen szórakoztató eszmecseréink, némi folyadékbevitel társaságában.

Sajnos a szombati napunk sem volt csapadék mentesebb, ezért beszélgetéssel, kártyázással, isteni finom házi tyúkhúsleves főzéssel és palacsintasütéssel ütöttük agyon az időt. A pápai motorosok is ellátogattak hozzánk. ( a bátrak) Társaink közül, volt aki ekkor tudott csak utánunk jönni, igen csak jólesett nekik a forró leves.

Este a nap fénypontja, a szücsi bál várt ránk, melyet a tornacsarnokban rendezett meg egyik társunk testvére, aki a falu jeles és dolgos tagja. Ezúton is köszönjük a kedvességét! A fiuk jórészt beszélgettek és sörözgettek, mi csajok azonban most is megtaláltuk a szórakozás sajátos formáját, melyet nem feltétlenül a zenekar fergeteges repertoárja gazdagított, inkább a saját infantilis fantáziánk és az összeszokottság. Mindenesetre volt miről beszélgetnünk és nevetnünk másnap is.

Vasárnap, végre nem esik az eső, kisütött a nap, mehetünk kirándulni. Úti célunk a Kőris-hegy, Vajda Péter kilátó. 709 m magasan fekszik, gyönyörű kacskaringós út vezet fel, melyet külön vezetővel és az Ő engedélyével, motorral tettünk meg. Gyalogosan igen szép fél napos túra lett volna. A kilátóból tiszta időben átlátni sógorainkhoz Ausztriába. Sajnos most ezt nem tapasztalhattuk meg, talán 50 km lehetett a látótávolság a felszálló pára miatt. Mindenesetre gyönyörű vidék a Bakony, ezt minden évben megállapítjuk. A jó levegőjéről, nyugalmáról és az itt élő emberek kedvességéről pedig nem is tudok túlzások nélkül beszélni. Szóval a béke kis szigete.

bakonyszűcs 2009 májusbakonyszűcs 2009 májusbakonyszűcs 2009 május

Igen megtisztelő és kedves meghívást kapott az egyesületünk. Telefonon és e-mail-en kereste meg elnökünket a Bakony Hotel igazgatója, Sebe István. Egy együttműködés lehetőségének megbeszélésére és mint „pistipék” kemencés lángos és langalló kóstolóra invitált bennünket.

Örömmel éltünk a lehetőséggel, melyet nem bántunk meg.

Igazi kemencés lángos és az igazgató által langallónak nevezett, hagymával és sonkával gazdagított göngyölt lángos elkészítésének lehettünk szemtanúi, melyeket természetesen megehettünk (egy szem sem maradt, olyan finom volt). Valódi bodzaszörppel és zamatos rose borral öblítettük le az ízes falatokat. A hotel Bakonybél legszebb helyén helyezkedik el, az épület impozáns, kényelmes mindennel felszerelt szobákkal és kellemes közös helységekkel, várja vendégeit, de az olyan vendégekre is gondolt, akik csapatban szeretnek utazgatni, mint például mi. Ezek a vendégek a hotel parkjában található faházakban és a körülötte kialakított sütögető helyen találhatják meg a számukra megfelelő kikapcsolódás lehetőségét. Természetesen a hotel rendelkezik étteremmel is, ahol akár a hagyományos bakonyi ételek megkóstolására is van lehetőség. Csapatunk igen csak ámuldozva követte a gondos házigazdát, és elhatároztuk, fogunk mi még ide jönni. Az igazgató igen kedvező ajánlatot tett melyet a csapatunk igénybe vehet egy esetleges szállás igénybevétele esetén. Igen hálásan köszöntük meg a szíves vendéglátást és az idegenvezetést. Búcsú ajándékként egy fenséges illatú kemencében sült kenyeret kaptunk.

bakonyszűcs 2009 májusbakonyszűcs 2009 májusbakonyszűcs 2009 május

A hotelben töltött órák után páran nem a szállásunk felé kanyarodtunk, hanem a kb. 30 km-re lévő Bakonynánát vettük célba. Hogy miért? Egyik társunk említette, hogy a település mellett egy gyönyörű természeti képződmény a Római fürdő található. Persze az interneten megnéztem és a képek alapján elhatároztam, ezt látni kell, annyira csodálatos hely lehet.

A Gaja szépséges szurdokvölgye a falutól délkeletre van. Itt található a patak munkájával kialakult szűkület és vízesés, a Római-fürdő.

Azonban mire ezt megtaláltuk, bizony párszor emlegettük a polgármester éleselméjűségét, mivel kitáblázva egyáltalán nincs. A látvány azonban feledtette pár perccel előbbi bosszúságainkat. Érdemes ezt az utat megtenni akár egy egész napos túra keretében is, mert pihenő és tűzrakó helyek lettek kialakítva, hogy a megfáradt vándor ehessen, ihasson. A völgy klímája pedig páratlan.

bakonyszűcs 2009 májusbakonyszűcs 2009 május

Szállásunkra visszatérve az esti beszélgetésünk már nem volt olyan felszabadult mint az előző napoké, mivel tudtuk, másnap reggel már indulunk haza. Egyet sajnáltunk csak, hogy az eső egy egész napot elvett a kirándulási lehetőségeinkből.

Nem baj, július végén újra jövünk, hisz a falunapra ismét szeretettel vár bennünket Bakonyszűcs és kedves polgárai.

Nem tudunk elég hálásak lenni ezeknek az embereknek.

Hajrá Bakonyszűcs!!!!

Korcsolyázás
korcsolyázás 2009korcsolyázás 2009korcsolyázás 2009korcsolyázás 2009korcsolyázás 2009